HRY
Komentáře
Přehled komentářů
Hra, která nás pobavila nápadem. Může být velice fajn po nějakém povídání.
Cíl: Odreagování, rozvoj skupinové spolupráce a strategie.
Zdroj: Válka barev Instruktori Brno (2007)
Adaptace na Halahoj: Upravit role místo avizovaných generála, špiona apod. na více ,,středověké'' či don Quijottské. Jinak podle zdroje.
Odhadovaný čas na hru: 45 min (dopoledne nebo odpoledne)
Don Quijotte a jeho štěstí
(Standa, 17. 3. 2008 23:58)
Cíl: Zamyšlení nad vlastním přáním, představou, snem a zda jsem pro to již něco udělal, zda mám odhodlání pro to něco začít dělat. Kdy si představuji, že začnu pro naplnění těchto myšlenek, mých snů něco dělat než jen snít ve ,,své hlavě''. Dosáhnout skrze své velké úsilí změnu v postoji ,,sním co bude'' na ,,žiji svůj sen''.
Námět: Cena štěstí Instruktori Brno (2007, str. 30), Papučí cesta Instruktori Brno (2007, str. 108)
Adaptace na Halahoj:
Hra, která by měla přinést zamyšlení a fyzickou zátěž. Na začátku bude motivace formou čtení z úryvků knihy. Sedící člověk v tmavé místnosti v příjemném křesle a pomalu si čte úryvky z knihy Don Quijotte, čte, občas usne a v okamžiku spánku za ním mluví Hlas. Ten Hlas bude rozvíjet jeho sny, pak se zase pobudí čtenář a opět čte. Závěr scénky bude Hlas toho snu, jak mluví k účastníkům. Bude se je snažit nabudit k tomu, aby ze zamysleli na svými sny. Po nějakém čase se všichni společně sejdou a budou vyzváni k naplnění svého snu. Don Quijotte se jednoho dne rozhodl, pořídil si vše v jeho očích potřebné na cestu, nedíval se co tomu řeknou a co si myslí lidé kolem něj, a vyrazil. Vyrazil plnit si svůj rytířský sen. A co ty, už si začal něco pro přibližování se k svému snu dělat? Co ti brání, právě dnes, bez ohledu na to, co tomu řeknou lidi kolem, vyrazit za svým snem? Kolik času, příprav, přemýšlení, kolik zdánlivě důležitých věcí, kolik „ale“ ti ještě stojí v cestě? A pokud se konečně rozhoupeš, máš představu, co všechno jsi vlastně ochotný pro dosažení svého snu vykonat? Kolik energie, potu, slz, naštvání, kolikrát znovu vstát a pokračovat v cestě? Kolikrát si odpovíš kladně na otázku „Stojí mi to vůbec za to?“ A kolik jsi vlastně ochotný za svůj sen dát?
Kolik výprav jako Don Quijotte zvládneš? (zde již analogie s Cenou štěstí Instruktori Brno (2007, str. 30))
• ještě před vlastní hrou si musí připravit vlastní zástavu (na připravený kus látky cca 1 x 1 m musí namalovat symbol svého snu a připevnit k tyči apod.) a helmu (z papíru – pokrytá alobalem, bude zářit široko daleko) a vymyslet jméno (každý přece má, Don Quijotte de ….)
• po vlastním běhu pak může probíhat pasování na rytíře či „jiná“ oslava
Průběh hry rekapitulace:
1. Motivace formou scénky (Čtenář, Hlas snu)
2. Čas na promýšlení svých snů
3. Vysvětlení části pravidel
4. Příprava výzbroje (tvorba helmy a svého praporu)
5. Povysvětlení pravidel (kolik kol jsou ochotni běžet)
6. Vlastní běh (helmy na hlavách, prapor v ruce)
7. Reflexe
Odhadovaný čas na hru: 3 - 4 hod (dopoledne nebo odpoledne)
Mor (Yersinia pestis)
(Standa, 17. 3. 2008 23:56)
Cíl: Boj s morem, možná zamyšlení nad smyslem záchrany druhého člověka nebo sebe sama či celé populace. Co upřednostním?
Zdroj: zatím jen vlastní myšlenky dané dohromady
Adaptace na Halahoj:
Vesničku přepadne mor (ve středověku docela běžné). Obyvatelé vesnice se musí s morovou ránou vypořádat. Stejné tak naši účastníci. Nechat plynout čas a populace se bude muset rozhodnout jak bude v daném čase vypadat, jak se bude chovat apod. Osud (jeden nebo více instruktorů) bude v pravidelných časových horizontech oznamovavat stav vesnice (počet nakažených, stav nemocných). Hráči se budou sami rozhodovat, co a jak. V podstatě hraní v rolích. Představa je taková, že na začátku bude motivační scénka, po ní vysvětlení pravidel a tvorba vesnice - jen symbolicky na rovném prostranství (hřiště apod.). Pak se začne odvíjet děj. Ve vesnici se objeví jeden nakažený morem, co udělá vesnice? Každých cca 10 minut se rozezní gong a všichni hráči se sejdou na společném místě, kde se dozví slova osudu. Např. ten a ten se nakazil, tady se míra nakažení zhoršila, tj. už teba nemůže chodit apod. - každý nakažení dostane kartičku se stádii moru k zavěšení na krk (bude obsahovat okénka s popiskem daného stádia, kde bude jasně zaškrtnuto, jak vypadá jeho situace). Dále bude na ,,vývěsní desce osudu'' v době hlášení (to je ten moment, kdy se účastníci setkávají dohromady) zveřejňovány nové informace o stádiu poznání. Co mohou dělat účastníci v době mezi jednotlivými koly (,,hlášení osudu'') - mohou shánět bylinky (vyšlou posla do jiného města, tj. běhací úkol), mohou přestavět město (zabarikádovat nakažené, tj. zatarasit vesnici), mohou pohřbívat mrtvé (tj. vykopat hrob, kopat skutečně), mohou ........ (bude záležet na našich nápadech - ještě vymyslíme, ale i na nich samotných). Hraje se dejme tomu na 28 dní, tj. 3 dni=1 kolo. 1kolo=10 minut reálného času (70 minut), mezi každým kolem je ,,hlášení Osudu''. Hra končí po předem daném počtu kol. Poté následuje zpětná vazba, proč jsme ho opustili, co jsme upřednostnili apod.
Úvodní scénka: Po vesnici pobíhá krysa, která má na hřbetu má blechu (představa např. Rozuma s někým na zádech .... :) po zkušenosti loni krásně zahrané Jenny). V jednom okamžiku blecha (má na sobě nápis ,,Yersinia pestis'') přeskočí na člověka (kousne ho a přilepí na něho nápis) - ten pak začíná být nakažen. Po chvíli umře, scénka pohřbu, ze kterého postupně všichni odcházejí a zůstává sama matka. Najednou klid ticho a v tom okamžiku začíná matka podezřele kašlat ....
Odhadovaný čas na hru: 2 hod (dopoledne nebo odpoledne)
V.D.D.
(Ondera, 16. 3. 2008 14:13)Omlouvám se všem slušným lidem - je to VEČER DRSNÝCH DEBILÚ:) Jde o to, že vždy po večerce se sejde tlupa dobrovolníků a neví, co ji čeká. Přijde vedoucí a řekne - teď se všichni ponoříme až po krk do vody a zůstaneme tam tak dlouho, dokud to někdo z nás nezabalí. Jiný úkol - držet hořící svíčku, dokud ji někdo neodhodí. Držet předpažené ruce, dokud je někdo nespustí. Viset na větvi, dokud někdo nespadne. Prostě samé ptákoviny, každý večer jiná:) Ač by se mohlo zdát, že soutěž je zaměřená ryze na chlapy a polechtání jejich bláznivého ega, nikoliv na racionální ženská stvoření, není tomu tak:)
"Noční hra"
(Ondera, 16. 3. 2008 14:08)Naprosto otevřené téma - koho co dobrého napadne, ať to směle vytroubí do světa...
Vegueros
(Ondera, 16. 3. 2008 14:07)Něco na způsob Camel Trophy - drsná týmová hra, akorát zasazená do prostředí rolnictva, které se uchází o přízeň krále. Podrobnosti dopilujeme, budeme rádi za jakékoliv náměty a doplňky. Muchas gracias.
Na dvoře pana Voka
(Ondera, 16. 3. 2008 14:03)Analogie tradičního Obžerství:) Bude uvedeno hudební či dokonce filmovou scénkou a rozděleno na dvě půle - ta první se bude nazývat "chudinská čtvrť", tedy hutná, ale prostá jídla. Pak pauza - a po ní "Vokův dvůr" - tedy vybrané šlechtické lahůdky. Závěreční disciplína se jmenuje "Elixír mládí aneb jed proradného mnicha Lukáše" - lžička se šuměnkou v puse a kdo tu pusu otevře, vypadává. Bude to super, až našim dětičkám poteče šumák nosem a ony budou křečovitě svírat čelisti s pěnivou náloží uvnitř:) Tím se také určí vítěz (Tycho de Brahe, třeba:) - ten, kdo to vydrží nejdéle.
Debilení
(Ondera, 16. 3. 2008 13:59)Něco jako diskotéka retardů - škaredě řečeno. Pouští se co nejujetější hudba, vedení vpadne na scénu úchylně přioděno a vtáhne do víru svých radovánek ohromené dětičky:) Zařadíme předposlední večer, abychom nekazili nostalgickou a lehce dojemnou atmosféru poslední noci...
Cena štěstí
(Ondera, 16. 3. 2008 13:56)Kolik štěstí je ochoten každý investovat, tolik si zvolí běžeckých okruhů - a běhá jako čamrda. Je tam i ěnjaká motivace, na trati je řada úkolů atd. Velmi důležitá je review s důrazem na to, kolik je kdo schopen "zaplatit" za štěstí... Uvedení této hry je odvislé od toho, že prý Standa a Šárka mají něco podobného a lépe propracovaného. v tom případě jsme ochotni jim to přepustit:)
Café Saroyan
(Ondera, 16. 3. 2008 13:54)vychází z knížky Tracyho tygr. Je to fyzicky nenáročná a psychicky neodrovnávající hra, odehrávající se v příjemném prostředí Café Saroyan se sympatickými servírkami a průvodcem večera, který moderuje jednotlivé vstupy. Střídá se čtění úryvků z knihy a úkoly spojené s přečteným. Je tam celá řada zajímavých momentů, kreací, variací. Hlavním úkolem je, aby v sobě každý našel svého "tygra", tj. něco překvapivého, úžasného...:) Broňovi spolubydliči to někde hráli, prý je to skvělá hra a mnohem líp vyzní, než když to takhle dřevorubecky napíšu.
Alto Catumbela
(Ondera, 16. 3. 2008 13:50)hra spíše k diskusi - drsný vojenský výcvik, buzerace, slepá poslušnost ze strany účastníků a tyranie ze strany vedoucího hry, což by měl být někdo cizí, drsný. Má to vše spontánně spět až ke vzpouře. Je otázkou, jak by to pak vyznělo - jestli to není moc negativistické i přes to "zadostiučinění", kdy můžete svého tyrana vyválet v bahně:)
Válka barev
(Standa, 18. 3. 2008 0:00)